1
2

Periodontita este adesea cunoscută sub numele de „boala gingiei” și este o afecțiune foarte frecventă în care gingiile și structurile parodontale mai profunde ale parodontiului (ligamentele parodontale si osul alveolar) devin inflamate. Această inflamație a aparatului de sustinere a dintelui, numit paradontiu marginal, care de obicei se manifestă prin roșeață, umflare și tendință de sângerare în timpul periajului dintelui, este răspunsul organismului la anumite bacterii care au fost lăsate să se acumuleze pe dinți.

Deși este o parte a sistemului de apărare al organismului, acest răspuns inflamator poate provoca daune grave. Dacă este lăsată necontrolată, inflamația se poate răspândi sub gingii și de-a lungul rădăcinilor dinților, provocând distrugerea ligamentului parodontal și a osului suport. Acest lucru duce în cele din urmă la slăbirea și pierderea dinților.

Inflamația parodontală nu este inevitabilă. Dezvoltarea gingivitei și a parodontitei pot fi împiedicate prin adoptarea unor obiceiuri de igienă orală corectă, alături de examinări și sprijin profesional periodic.

Elementele de bază ale unui bun regim de igienă orală sunt:
•   Curățarea suprafețelor de mestecat și a părților laterale ale dinților de două ori pe zi, cu o periuță de dinți (de dimensiuni adecvate și în stare bună) și pastă de dinți.
•   Curățarea spațiilor dintre dinți în care perii de periuță de dinți nu pot ajunge, folosind ața dentară și apa de gură. Acest lucru ar trebui să se facă după fiecare masă.

Simptome
Gingiile sănătoase sunt ferme, roz pal și se potrivesc înconjurător în jurul dinților.

Semnele și simptomele parodontitei pot include:

• Gingii umflate
  • Gingii de culoare roșu deschis, roșu aprins sau purpuriu
  • Gingii sensibile la atingere
  • Gingii care sângerează
  • Gingii care se retrag, făcând dinții să pară mai lungi decât în mod obișnuit
  • Noi spații care apar între dinți
  • Pungi cu puroi între dinți și gingii
  • Respirație urât mirositoare (halitoză)
  • Dinți care se mișcă
  • Masticare dureroasă